Materiál pro jednání
Republikové Rady ČRS dne 10. ledna 2008
Přehled o dosavadním vývoji výše členských příspěvků
a náměty na jejich úpravu od 1. ledna 2009
Republiková Rada ČRS ukládá:
- zaslat náměty na úpravu členských příspěvků od 1. 1. 2009 k vyjádřením
Přehled o vývoji výše členských příspěvků v ČRS v uplynulém období:
o b d o b í dospělí mládež děti
var. b/ 400,-- 250,-- 120,--
Stanovený způsob dělení ČP mezi jednotlivé organizační jednotky:
o b d o b í MO ČRS ÚS ČRS Rada ČRS
Přehled o korunovém podílu org. jednotek z 1 ks prodaných čl. známek:
12,-- 4,-- 4,--
42,-- 14,-- 14,--
18,-- 6,-- 6,--
60,-- 20,-- 20,--
30,-- 10,-- 10,--
1. 1. 2006 – dosud 165,-- 90,-- 45,--
110,-- 60,-- 30,--
55,-- 30,-- 15,--
110,-- 60,-- 30,--
55,-- 30,-- 15,--
var. b/ 220,-- 120,-- 60,--
137,50 75,-- 37,50
66,-- 36,-- 18,--
Tabulkový přehled o dopadu přijaté změny výše členských příspěvků
na jednotlivé typy organizačních jednotek ČRS
Pro shora uvedené výpočty byly použity následující odhady celkových počtů
S ohledem na všeobecně známý cenový vývoj od poslední úpravy výše členských příspěvků v ČRS (tj. od 1. 1. 2006) je zřejmé, že jejich stávající výše nestačí na krytí běžných provozních výdajů, a to ve všech typech organizačních jednotek ČRS. V řadě organizačních jednotek je proto uplatňována praxe vyššího zatěžování výdajů vlastního rybolovu určeným procentem režijních nákladů. Tato praxe, jsou-li ovšem dostatečně správně nastavena jednotlivá kritéria, není sice v rozporu s obecnými ekonomickými pravidly a jejich daňovými aspekty, zatěžuje však mnohdy neúměrně výdaje vlastní rybolovné činnosti, a to především na úkor míry zarybnění sportovních rybářských revírů.
Navrhuje se proto provést úpravu výše členských příspěvků, a to s účinností
od 1. ledna 2009. Tento termín je však podmíněn konáním Sněmu ČRS v září roku 2008, což rovněž předpokládá i časové posunutí termínů územních konferencí ČRS tak, aby proběhly před Sněmem ČRS.
Předložený návrh pracuje se dvěmi variantami úpravy výše členských příspěvků. První varianta předpokládá zvýšení hodnoty členské známky dospělých členů o 100,-- Kč (tj. ze stávajících 300,-- na 400,-- Kč) a v kategorii dětí a mládeže ponechává dosavadní hodnotu členského příspěvku beze změny. Druhá varianta pak, vedle shodné úpravy výše příspěvku dospělých členů, částečně zvedá hodnotu členské známky u mládeže z dosavadních 200,-- Kč na 250,-- Kč a u dětí ze 100,-- na 120,-- Kč. Posouzení jednotlivých navržených variant by mělo proběhnout v rámci vnitrosvazové diskuze na úrovni funkcionářů územních svazů ČRS a vyvrcholit pak přijetím konkrétních návrhů na územních konferencích.
Tento předložený návrh na úpravu výše členských příspěvků v ČRS nereflektuje další předložené návrhy, konkrétně pak návrh na zrušení brigádnické činnosti a návrh na zřízení centrálního rezervního rozvojového fondu, které, v případě jejich přijetí, by měly rovněž vazbu na úpravu výše stávajících členských příspěvků. Avšak vzhledem k tomu, že oba uvedené návrhy byly postoupeny do celosvazové diskuze až na úroveň místních organizací ČRS a výsledky této diskuze jsou předem je velmi těžko odhadnutelné, je tento návrh předložen samostatně tak, aby jeho projednání nebylo vázáno na osud ostatních předložených návrhů.